Betalningssäkerhet och återbetalningar

Pawshake-garantin ingår i varje Pawshake-bokning och är vårt sätt att skydda dig och ditt husdjur. Detta är vårt åtagande att stödja dig vid det sällsynta tillfället när något går fel under en bokning.

Klicka här för att lära dig mer om Pawshake-garantin.

Är min betalning säker?

Absolut. Din integritet är viktig för oss och vi använder bara säkra betalningsmetoder. Du kan betala via Visa, Mastercard eller American Express. Som en del av din bokning måste du också ange din faktureringsinformation, varefter det belopp som ska betalas för bokningen kommer att hållas av Pawshake (även känt som en "behörighetstillstånd" på ditt bankkort för summan av din bokning). Det liknar en bokning du gör för ett hotellrum: även här kommer en behörighet att läggas på ditt bankkort för bokningsbeloppet.

En djurvakt kan sedan göra en av dessa tre saker efter din bokningsförfrågan:

  • Bekräfta din bokning: när detta inträffar debiteras ditt bankkort. Detta innebär att de pengar som tillhandahålls för den bokade djurpassningstjänsten kommer att hållas av Pawshake tills tjänsten är klar. Vi gör detta för att säkerställa båda involverade parter.
  • Avvisa din bokning: om detta händer debiteras inget belopp. Autorisationen för att hålla ditt bankkort släpps omedelbart. Efter några arbetsdagar (högst 10) ser du inte längre det pågående beloppet på ditt kontoutdrag. Vänligen kontakta vår kundtjänst om bokningen fortfarande visas på ditt kontoutdrag.
  • Inget svar: likadant, om en djurvakt inte svarar, debiteras inget belopp och innehavet på ditt bankkort upphör automatiskt efter 30 dagar. Vänligen kontakta vår kundtjänst om bokningen fortfarande visas på ditt kontoutdrag, eller om du vill ha den frisläppt snabbare.
En djurvakt svarar i genomsnitt inom fyra timmar efter att de hra fått en bokningsförfrågan. Djurvakter har upp till 24 timmar att svara. Om en djurvakt tar längre tid än 24 timmar på sig att svara kommer deras konto att flaggas som onåbart och kommer att granskas av vårt
Förtroende- och säkerhetsteam.

När får djurvakten betalt?

När bokningen har avslutats kommer Pawshake att överföra det belopp som ska betalas för bokningen minus Pawshake's avgift (19%) till djurvaktens betalningskonto. Det kan ta upp till sju dagar. Betalningsprocessen på Pawshake är kontantlös och helt automatiserad, så varken du eller djurvakten behöver oroa sig för pengarna.

Om du har några problem med din bokning eller din djurvakt, vänligen kontakta oss senast 48 timmar efter att bokningen har avslutats så att vi, vid behov kan placera betalningen i väntan. Läs mer om hur du skyddas med vår Happiness Garanti .

Återbetalningspolicy

Som djurägare kommer du att få tillbaka ditt bokningsbelopp under följande omständigheter:

  • Om djurvakten avbokar eller avvisar din bokningsförfrågan eller inte svarar på din förfrågan inom 24 timmar.
  • Du avbokar din bokning efter att djurvakten har bekräftat: du kommer att helt eller delvis återbetalas beloppet för din bokning , beroende på gällande avbokningsregler för djurvakten (dvs. flexibel eller måttlig avbokningspolicy ). Du kan kontrollera din djurvakts avbokningspolicy på hens profilsida.
  • Om du inte är nöjd med din djurvakt efter att du har avslutat djurpassningstjänsten, kan du lämna in en ansökan hos Pawshake enligt vår Nöjdhetsgaranti. Du måste meddela oss via vår kundtjänst . Läs mer om Nöjdhetsgarantin här.
  1. Hem
  2. »
  3. Betalningssäkerhet och återbetalningar