Betalningspolicy

Vår betalningspolicy – känn dig trygg på Pawshake

Göran

Djurägare

Bamse

Sara

Djurvakt
  1. 1Boka in ett kostnadsfritt möte
  2. 2Skicka en bokningsförfrågan via Pawshake
  3. 3Bokningen bekräftas: pengarnas överförs till oss
  4. 4Djurvaktens tjänster utförs: utbetalning
Hur fungerar betalning? Avbokningspolicy Återbetalningspolicy Vanliga frågor

Har du ett klagomål eller vill berätta för oss om ett problem? Tveka inte att kontakta Pawshake-teamet.

100 % tillfredsställelse eller pengarna tillbaka

Om du inte är helt nöjd med din upplevelse så får du tillbaka pengarna av Pawshake.

För att detta erbjudande ska gälla så måste du (i) ha träffat med vakten före du gjorde bokningen, (ii) bokat via Pawshakes webbplats eller app och (iii) lämnat en negativ recension för djurvakten.

Ditt ärende måste lämnas in inom tre dagar efter upphämtningsdatum via delen kontakta oss.

Pawshake återbetalar det totala bokningsbeloppet inom sju dagar.

Premium försäkring Gratis för alla kvalificerade bokningar

Det är inte så sannolikt att du stöter på några problem när du använder Pawshake, men vi förstår att ditt djur kan behöva skydd för oväntade saker som händer. Med Pawshake's Premium skydd, täcks ditt djur för alla tjänster som bokas via vår webbplats eller app.

Och eftersom det är så viktigt med sinnesfrid och som tack för att du är medlem i vårt community, får du Pawshake's Premium skydd helt utan extra kostnad.

Ja, djurvaktar som är registrerade på Pawshakes täcks också för anspråk från tredje parter.

Pawshake tar hand om dig med gratis försäkring för alla tjänster som bokas via vår webbplats eller app. Detta innebär att såväl djurägare som djurvakt får fördelen av total sinnesfrid.

Hur fungerar betalningar?

1. Boka in ett kostnadsfritt möte

Vi rekommenderar att du först bokar in ett personligt möte med din föredragna djurvakt innan du skickar bokningen. Denna träff ska inte kosta något och kan bokas via vår webbplats eller app

2. Bokningsförfrågan: boka djurvaktens tjänster och ange dina faktureringsuppgifter.

Har du hittat den perfekta djurvakten? Så bra!

Nästa steg är att bekräfta din bokning online. Välj vilka tjänster du önskar, bokningens längd och ange särskilda krav som ditt djur eventuellt har.

För att boka måste du även ange faktureringsuppgifter. När du gjort detta så reserveras det totala beloppet för bokningen. Det fungerar precis likadant när du bokar hotell, som också reserverar bokningsbeloppet när du bokar med dem.

Pawshake accepterar Visa, MasterCard och även PayPal (fler betalningssätt kommer snart).

3. Bokningen bekräftas av djurvakten: vi håller kvar i dina pengar

Djurvakten får sedan bokningsförfrågan via mail.

Vanligtvis så brukar djurvakten svara inom fyra timmar, men hen har 24 timmar på sig att göra det.

Djurvakten kan göra ett av följande med din bokningsförfrågan:

  • Bekräfta bokningen: Ditt kreditkort debiteras om djurvakten bekräftar bokningen. Detta innebär att pengarna för tjänsterna skickas till oss tills tjänsten fullbordats.
  • Avvisa bokningen: Om djurvakten avvisar eller avbryter din bokning så dras det inget från ditt kort. Det reserverade beloppet förs tillbaka till ditt kreditkort inom 24 timmar.
  • Inget svar efter 24 timmar: Även i detta fall kommer inget att dras från ditt kort.

4. Djurvaktens tjänster fullbordas: djurvakten får betalt

När bokningen har tagit slut, överför Pawshake betalningen till djurvakten, minus 19 % i avgifter från Pawshake.

Som du ser så är betalningsprocessen på Pawshake helt automatisk, vilket gör så att både djurvakten och djurägaren slipper oroa sig om den biten.

Avbokningspolicy

Djurägare avbokar

Som djurägare kan det alltid komma upp oväntade förhållanden eller anledningar som kräver att du avbokar en bokning. Det är absolut möjligt att avboka, men varje djurvakt på Pawshake fastställer egna regler på avbokning och återbetalning för sina tjänster.

Djurvakter får erbjuda följande tre typer av avbokningsalternativ för bekräftade bokningar:

  • Flexibel avboknings policy: Hel återbetalning om djurägaren avbokar innan kl. 12.00 en dag innan tjänsten börjar. 50% återbetalning vid avbokning efter kl. 12.00 dagen innan vistelsen börjar.

  • Medium avboknings policy: Hel återbetalning om djurägaren avbokar innan kl. 12.00 sju dagar innan tjänsten börjar. 50% återbetalning vid avbokning efter kl. 12.00 sju dagar innan vistelsen börjar.

Om bokningen har startat är återbetalning inte möjligt.

Hembesök, inackordering och husvaktning kan ha en flexibel eller medium avboknings policy, som väljs av dig.

Hundpromenader och Hunddagis har alltid en flexibel avbokningspolicy.

Se till att du kollar upp din djurvakts avboknings policy innan du bokar.

Om du vill ändra bokningen, proceduren är densamma: kontakta din djurvakt för att diskutera ändringen och kontakta oss så att vi kan ordna det.

Kontrollera gärna djurvaktens profil före du gör en bokning.

Avbokning av djurvakt

När du bokar med en djurvakt, dras inga pengar förrän djurvakten bekräftar din bokningsförfrågan.

Istället reserveras pengarna. Detta betyder att pengarna aldrig lämnar ditt konto, men att saldot avspeglar transaktionen och att pengarna blir otillgängliga.

Därför får du automatiskt tillbaka pengarna om djurvakten avbokar eller avvisar din bokning.

Återbetalningspolicy

Som djurägare får du tillbaka hela bokningsbeloppet i följande situationer:

  • Inga pengar dras om djurvakten avbokar, avvisar eller inte svarar på din förfrågan inom 24 timmar.
  • Om du avbryter din bokning efter djurvakten har bekräftat den, återbetalas du enligt djurvaktens avbokningspolicy (flexibel eller normal). Du kan kontrollera avbokningspolicyn på djurvaktens profilsida;
  • Om du är missnöjd efter att tjänsterna utförts så kan du kräva pengarna tillbaka enligt Pawshakes garanti. Din förfrågan måste lämnas in inom tre dagar av bokningsperiodens slut via delen kontakta oss.

Vanliga frågor

Göran

Djurägare

Betalar jag djurvakten i kontanter?

Pawshake ber dig om dina faktureringsuppgifter när du skickar din bokningsförfrågan. Men beloppet dras och överförs till oss först när djurvakten bekräftar bokning. Det är också viktigt att veta att djurvakten endast betalas vid slutförd tjänst.

Betalar jag djurvakten i kontanter?

Nej. All betalning sker via Pawshakes webbplats. Detta blir lättare och säkrare för alla. Det gör även så att fokus kan ligga på att bygga relationen mellan ägare, djuret och djurvakten.

Finns det några bokningsavgifter på Pawshake?

Nej, det finns inga ytterligare boknings- eller kortavgifter när du bokar hos Pawshake. Priset du ser är priset du betalar.

Vilka betalningssätt accepterar ni?

Pawshake accepterar för närvarande Visa, Mastercard och PayPal.

En djurvakt avbokade min bokning, men pengarna har fortfarande dragit. Varför?

När du gör en bokning med en djurvakt så dras inte pengarna förrän djurvakten bekräftat din bokning. Istället reserveras beloppet. Detta innebär att pengarna stannar kvar på ditt konto, men att saldo återspeglar transaktionen och pengarna blir otillgängliga i fall att det bokningen bekräftas. Därför visas pengarna omedelbart på ditt konto igen om djurvakten avbryter din förfrågan

Vad är reservationen på mitt konto?

Bokningsbeloppet reserveras på ditt kreditkort tills djurvakten bekräftar din förfrågan. Pawshake använder denna metod för att säkerställa att kreditkortet är giltigt. Om djurvakten nekar din förfrågan eller inte svarar inom 24 timmar så lyfts reservationen.

Visas reservationen på mitt kontoutdrag?

En reservation kan visas på ditt utdrag som en preliminär anmärkning. Om din förfrågan avbryts eller avvisas så avbryts även reservationen. Avbrytningen kan visas på ditt kontoutdrag som en kredit. Observera att det kan ta upp till 7 dagar för att krediten ska visas på utdraget, beroende på vilken bank du har.

Sara

Djurvakt

När betalar djurägaren för mina tjänster?

När en djurägare skickar en bokningsförfrågan så ombeds de ange faktureringsuppgifter. Betalningen dras när du bekräftar bokningen. Detta säkerställer att du får betalt för dina tillhandahållna tjänster.

Betalningsprocessen på Pawshake är helt automatiskt så att du får fokusera på relationen med djuret och ägaren.

Hur mycket kostar det att vara djurvakt?

Att vara djurvakt och erbjuda dina tjänster via Pawshakes webbplats är gratis. När du får en bokning, betalar du dock 19 % av bokningsbeloppet till Pawshake. Denna avgift ger oss möjlighet att bedriva verksamheten effektivt och och smidigt hantera vårt community samt tillhandahålla dig med onlinebetalningar, marknadsföring och kundtjänst.

Får jag acceptera pengar direkt från djurägare?

Nej. Alla betalningen måste göras via Pawshakes plattform. Genom att använda den, samtycker du till att göra alla bokningar via Pawshake. Vi tjänar bara pengar när du gör det. Försummelse att använda Pawshake leder till omedelbar spärrning av ditt konto. Du hittar vidare information om detta i våra allmänna villkor.

Vad händer om djurägaren avbryter en bokning?

När du registrerar dig som djurvakt, får du ange vilken avbokningspolicy du vill: flexibel eller normal.

Om en bokning avbokas av djurägaren, regleras situationen beroende på din policy. Detta kan betyda fullständig, delvis eller ingen återbetalning beroende på policyn du valt.

När får jag som djurvakt betalt?

Pawshake överför beloppet automatiskt inom sju dagar efter avslutad bokning. Se till att du lagt in dina betalningsuppgifter i din profil.

Måste jag betala några avgifter för att få mina pengar?

Nej, Pawshake betalar alla överföringsavgifter och tar inte ut några dolda kostnader.