Nöjdhetsgarantin

Vad händer om jag inte är nöjd med min bokning?

Vårt mål är att ge den bästa erfarenheten. Om du eller ditt husdjur av någon anledning inte är nöjda med din bokning, gör vi vårt bästa för att göra det rätt. Vi rekommenderar i första hand att du diskuterar dina problem med din djurvakt och försöker komma fram till en kompromiss om ersättning. I många fall har vi funnit att när två parter har ett ärligt samtal med varandra kan de flesta missförstånd röjas snabbt. Självklart kan du även kontakta oss. Meddela oss senast 48 timmar efter bokningen slutar så att vi kan vänta med din betalning. Ju tidigare vi är meddelade, desto snabbare kan vi vara beredda på att underlätta diskussioner eller lösa problem.

Jag har försökt att diskutera situationen med min djurvakt men vi kan inte komma överens

När Pawshake undersöker en situation kommer vi in ​​som en neutral tredje part. Det innebär att vi kan begära ytterligare information och bevis. Det betyder inte att vi inte tror på dig, men det säkerställer en rättvis och opartisk behandling av de berörda parterna. Under utredningen kommer Pawshake att arbeta med dig och djurvakten för att nå en ömsesidig överenskommelse. Om ingen lösning finns kan Pawshake fatta ett beslut baserat på bevisen och bestämma handlingssättet och / eller kompensationen.

För att vara berättigad till nöjdhetsgarantin:

Bokningen måste ha gjorts via Pawshake's hemsida eller app

Ett möte & hälsning arrangerades före startdatum för bokning (krävs endast om det är din första bokning med sittaren)

Eventuella specifika avtal om bokningen måste ha skrivits ned (till exempel genom att använda våra intagningsformulär). Du måste tillhandahålla underlagsunderlag när du gör anspråk

Ägaren ochdjurvakten måste försöka hitta en lösning mellan sig först via vårt säkra meddelandesystem. Om ingen kompromiss hittas kommer Pawshake att ta över.

Ägaren behöver bevisa händelsen

Undantag

Tjänster

  • Tjänster bokade utanför Pawshake's hemsida eller mobilapp
  • Händelser eller skador som uppstår vid ett meet & greet. Täckning gäller endast på de bokade dagarna via Pawshake. Bokningen måste betalas och bekräftas före händelsens dag.

Skador

  • Behandling av skador på djurvaktens egna husdjur som inte orsakas av djuret som djurvakten tar hand om under en Pawshake-bokning
  • Behandling av skador som uppstår till följd av åsidosättande av yrkesplikten och / eller av brott mot Pawshakes användarvillkor
    • Till exempel att gå med djuret utan koppel i ett område där detta inte anses vara lämpligt
  • Skador på strövande katter, om katten är utanför dess ägares egendom
    • Till exempel, trafikolyckor, bråk med andra djur, nedfallande träd etc.

Behandlingar

  • Kända veterinärmedicinska tillstånd, ålderdom eller sjukdom hos gästdjuret
    • Såsom respiratoriska infektioner, urinvägs / urinblåsinfektioner, blodsjukdomar, kräkningar, diarré och andra gastrointestinala störningar
  • Kostnader relaterade till stress eller ångest, såväl som självsåriga sår som en följd av klåda eller repor på grund av allergier
  • Förebyggande tillstånd, som loppor, fästningar, mask eller andra parasitinfektioner
  • Sjukgymnastik och andra para-veterinära behandlingar, såsom massage, akupunktur etc.
  • Rasspecifika tillstånd
  • Behandling av skador orsakade av naturens handlingar
  • Långvarig veterinärvård som sträcker sig över 30 dagar från händelsens dag

Sällskapsdjur, djurpassare och djursägare

  • Skador på djurvakten och djurägaren och närstående (som familj, besökare i djurvaktens hem eller personer som följt med djurvakten på ett uppdrag)
  • Skada på personliga egendom hos antingen husdjursägaren eller husdjursvakt (t.ex. skador på personliga föremål, hem och / eller fordon och / eller städkostnader). Vi rekommenderar att du håller med om vem som är ekonomiskt ansvarig för sådana skador INNAN bokningen startar.
  • Avgifter eller kostnader som uppstår vid avbokning eller ändringar av semester eller researrangemang som ett resultat av en bokning på Pawshake
  • Resekostnader på grund av en bokning på Pawshake
    • till exempel resor till veterinären under en bokning eller medicinsk behandling för husdjuret efter bokningen. Detta inkluderar men är inte begränsat till bensin-, Uber- och taxikostnader osv.)
  • Emotionell stress som en följd av en bokning på Pawshake
  • Minskning i "show" -värde hos djuret som vaktas och djurvaktens egna husdjur
  • Eventuella kostnader (relaterade till djurvaktens avbokningsregler) till följd av avbokning av djurvakten om husdjuret har en smittsam sjukdom innan bokningen påbörjas.
    • till exempel om husdjuret har loppor, kennelhosta, löss, etc.

Vem är avtäckt?

  • Husdjur som innan bokningen har varit involverade i en attack med ett annat djur eller människor som krävde medicinsk behandling
  • Besökande husdjur är inte täckta för skador som kan uppstå vid en Pawshake-bokning
  • Djurvakter som har dömts för brott de senaste 5 åren (exklusive trafiköverträdelser)
  • Djurvaktens egna djur

Definitioner

Rasspecifikt tillstånd betyder ett tillstånd som vanligtvis förekommer i vissa hundraser.

Pawshakedjur betyder en djurägares husdjur som har listats på den bekräftade bokningen som en del av bokningen. Varje husdjur måste ha en egen husdjursprofil.

Pawshake-bokning betyder en bokning som har blivit betald av djurägaren och bekräftad av djurvakten via Pawshake-plattform.

Känt tillstånd innebär alla skador, tillstånd och sjukdomar som husdjuret har behandlats för eller som skett före bokningen.

Förebyggande tillstånd betyder alla tillstånd som kan förebyggas genom vaccinationer eller vanlig veterinärvård.

Tredje part betyder en person som inte är en djurvakt, djurägare, en rumskompis, en familjemedlem eller en sambo av djurvakten eller djurägaren, eller någon annan som tillhandahåller djurvård åt djurvaktens vägnar.

Besökande husdjur betyder husdjur som inte ingår i en bekräftad bokning. Till exempel - djurvaktens släktingars husjur som kan vara närvarande under en bokning eller husdjur som djurvakten tar hand om utanför Pawshake (t ex om de är professionella och tar bokningar på andra sätt). Djurvaktens egna husdjur är inte ett besökande husdjur.

Djurvaktens egna husdjur betyder alla husdjur som har listats på djurvaktens profil.

Hur lämnar jag in ett anspråk?

Vänligen svara på det email som du ursprungligen skickade till oss eller kontakta oss via vårt kontaktformulär och inkludera följande information:

  • Bokningsnummret
  • Datum för ditt ”meet & greet” (om det är din första bokning med en djurvakt, måste ”meet & greet” ha ägt rum innan bokningen görs för att Pawshake-garantin ska gälla)
  • Detaljer om händelsen
  • Detaljer om eventuella försök till lösningar med djurvakten
  • Eventuella kompletterande dokument (texter, skriftliga instruktioner, bilder etc.)

När vi väl fått informationen, börjar vi undersökningen. Vi förstår att situationer som dessa kan vara stressiga för alla involverade så vi strävar efter att lösa dem så snabbt som möjligt. Den tid det tar kommer emellertid att vara starkt beroende av de berörda parternas samarbete.

Kontakta oss här.

Du är viktig för oss

Är du osäker på något eller har några problem? Vårt kundtjänst är här för dig och kan stödja dig på 5 olika språk. Vi pratar engelska, franska, holländska, tyska och norska.

Kontakta oss här.

  1. Hem
  2. Pawshake-garantin
  3. Nöjdhetsgarantin