Vårt mål är att ge den bästa erfarenheten. Om du eller ditt husdjur av någon anledning inte är nöjda med din bokning, gör vi vårt bästa för att göra det rätt. Vi rekommenderar i första hand att du diskuterar dina problem med din djurvakt och försöker komma fram till en kompromiss om ersättning. I många fall har vi funnit att när två parter har ett ärligt samtal med varandra kan de flesta missförstånd röjas snabbt. Självklart kan du även kontakta oss. Meddela oss senast 48 timmar efter bokningen slutar så att vi kan vänta med din betalning. Ju tidigare vi är meddelade, desto snabbare kan vi vara beredda på att underlätta diskussioner eller lösa problem.
När Pawshake undersöker en situation kommer vi in som en neutral tredje part. Det innebär att vi kan begära ytterligare information och bevis. Det betyder inte att vi inte tror på dig, men det säkerställer en rättvis och opartisk behandling av de berörda parterna. Under utredningen kommer Pawshake att arbeta med dig och djurvakten för att nå en ömsesidig överenskommelse. Om ingen lösning finns kan Pawshake fatta ett beslut baserat på bevisen och bestämma handlingssättet och / eller kompensationen.
Rasspecifikt tillstånd betyder ett tillstånd som vanligtvis förekommer i vissa hundraser.
Pawshakedjur betyder en djurägares husdjur som har listats på den bekräftade bokningen som en del av bokningen. Varje husdjur måste ha en egen husdjursprofil.
Pawshake bokning betyder en bokning som har blivit betald av djurägaren och bekräftad av djurvakten via Pawshakes plattform.
Känt tillstånd innebär alla skador, tillstånd och sjukdomar som husdjuret har behandlats för eller som skett före bokningen.
Förebyggande tillstånd betyder alla tillstånd som kan förebyggas genom vaccinationer eller vanlig veterinärvård.
Tredje part betyder en person som inte är en djurvakt, djurägare, en rumskompis, en familjemedlem eller en sambo av djurvakten eller djurägaren, eller någon annan som tillhandahåller djurvård åt djurvaktens vägnar.
Besökande husdjur betyder husdjur som inte ingår i en bekräftad bokning. Till exempel - djurvaktens släktingars husjur som kan vara närvarande under en bokning eller husdjur som djurvakten tar hand om utanför Pawshake (t ex om de är professionella och tar bokningar på andra sätt). Djurvaktens egna husdjur är inte ett besökande husdjur.
Djurvaktens egna husdjur betyder alla husdjur som har listats på djurvaktens profil.
Vänligen svara på det email som du ursprungligen skickade till oss eller kontakta oss via vårt kontaktformulär och inkludera följande information:
När vi väl fått informationen, börjar vi undersökningen. Vi förstår att situationer som dessa kan vara stressiga för alla involverade så vi strävar efter att lösa dem så snabbt som möjligt. Den tid det tar kommer emellertid att vara starkt beroende av de berörda parternas samarbete.
Är du osäker på något eller har några problem? Vårt kundtjänst är här för dig och kan stödja dig på 5 olika språk. Vi pratar engelska, franska, holländska, tyska och norska.