Anspråk på sinnesro garantin

Vad ska jag göra om djuret i min vård är skadat?

Det viktigaste i en nödsituation är djurets välfärd.

Om husdjuret ser ut att må dåligt men inte är i direkt fara

I dessa situationer kan det ibland vara tillräckligt att övervaka husdjurets hälsa. Läs här för vanliga tecken på sjukdom och vad man ska göra.

Nödsituationer: när husdjuret är synligt skadat eller i fara på annat sätt

Djurets ägare måste ge tillstånd för eventuell behandling innan den erhålls, men om deras nödkontakt inte kan nås, kom ihåg: Djurets välfärd kommer alltid först . Om du är osäker, ring till ägarens veterinär och fråga om råd.

  1. Kontakta ägaren omedelbart och informera dem om situationen.
    • Om du inte kan nå ägaren:
      • Ring nödkontakten: Denna information borde ha erhållits under första mötet.
  2. Om du inte kan nå någon och du är osäker:
    • Ring till ägarens veterinär eller en akutveterinär och fråga om råd.
  3. Ta djuret till veterinären om veterinären rekommenderar det -gör detta även om du inte kan nå ägaren eller nödkontakten.
  4. Se till att meddela Pawshake - skicka ett meddelande inom 48 timmar efter händelsen. Fortsätt att hålla oss uppdaterade, vi kommer att kontakta dig för att stödja dig.

Om du inte kan tillhandahålla transport

Inte alla taxitjänster kan transportera djur, så fråga alltid om de är okej att ta med djur i bilen när du kontaktar dem. Ta med handdukar och filtar för resan.

Inskickning av ett anspråk på sinnesro garantin

Vad ska jag göra innan jag skickar ett anspråk på sinnesro garantin?

  • Ta reda på om djurägarens försäkring täcker kostnaden för husdjurets behandling.
    • Pawshake's sinnesro garanti är avsedd att användas när det inte finns någon annan försäkring på plats, men kan också hjälpa till att täcka kostnader som ligger utanför djurets ägarens egen djurförsäkring eller självrisk.
  • Kom överens med djurets ägare om vem av er som skickar in ett anspråk till oss.
  • Bekanta dig med vad som ingår och inte i vår garanti.

Hur lämnar jag in ett anspråk på Sinnesro garantin?

Pawshake måste meddelas inom 48 timmar efter händelsen. När du har gjort det har du 30 dagar på dig att skicka in och slutföra ditt anspråk.

Vänligen notera:

  • All information kommer att utvärderas av Pawshake's säkerhets team, för att avgöra om händelsen inträffade under en Pawshake-bokning.
  • Vi kommer att kontakta alla parter som är involverade i händelsen och få ett skriftligt uttalande från alla inblandade.
  • Du har upp till 30 dagar på dig att skicka in all relevant information. Vi täcker extra kostnader för kontroller eller uppföljnings behandlingar i upp till 30 dagar efter händelsen.

Vad behövs för att skicka in ett anspråk:

Ditt anspråk kommer att behandlas först efter att all nödvändig information har lämnats in. Du har upp till 30 dagar från händelsen att lämna in all ytterligare information som kan behövas.

Skicka följande information till vår kundtjänst , eller svara helt enkelt på emailet där du informerar oss om händelsen:

  • Sinnesro garanti formulär ifyllt
  • Detaljerade bilder av skadorna
  • Tidslinje på förväntad vård om ytterligare behandlingar behövs.
  • Kopior på veterinärräkningar, kvitton och annan relevant information om händelsen.
Bearbetningens varaktighet beror på svårighetsgraden av fallet, kvaliteten på dokumentationen och samarbetet mellan alla berörda parter, men vi strävar efter att lösa de flesta fall inom en månad efter det att de lämnats in.
  1. Hem
  2. »
  3. Pawshake-garantin
  4. »
  5. Sinnesro garanterad
  6. »
  7. Anspråk på sinnesro garantin