Sinnesro garanterad

Även om det inte är troligt att du kommer att uppleva några problem med Pawshake förstår vi att ditt husdjur kan behöva skydd mot oväntade livshändelser. När du bokar genom Pawshake, täckts ditt husdjur av Pawshake's Sinnesro garanti . Din sinnesro är ovärderlig och vi uppskattar att du har valt att vara en del av vårt betrodda community. Därför ingår denna täckning gratis som en del av din bokning hos Pawshake.
Skador måste ha orsakats av vård som tillhandahållits under en Pawshake-vistelse eller promenad, och garantin ersätter kostnader, om djurvakten inte vill eller kan betala dessa kostnader.

Vad ska jag göra om djuret i min vård är skadat?

Inskickning av ett anspråk på sinnesro garantin

Vad ingår?

Djurägarens husdjur i djurvaktens vård som bokats via Pawshake's plattform
Veterinärkostnader som följer av transport till / från och under en Pawshake-bokning av en Pawshake-djurvakt.
Alla tjänster som bokats via Pawshake's hemsida, mobilapp och rapporteras till kundtjänsten. Täckning gäller de dagar som bokats via Pawshake. Bokningen måste betalas och bekräftas före händelsens dag

För att vara berättigad till sinnesro garantin:

Bokningen måste ha bekräftats och betalats via Pawshakes webbplats eller app före händelsen
Ett möte & hälsning arrangerades före startdatum för bokning (krävs endast om det är din första bokning med sittaren)
Eventuella specifika avtal om bokningen måste ha skrivits ned (till exempel genom att använda våra intagningsformulär). Du måste tillhandahålla underlagsunderlag när du gör anspråk
Användaren måste lämna bevis för händelsen (dvs. foton, veterinärräkningar)
Pawshake måste meddelas inom 48 timmar efter händelsen

Garantin inkluderar

Veterinär täckning av:

  • Pawshake husdjur i djurvaktens vård
Detta avsnitt ger veterinärtäckning om en skada har uppstått under en Pawshake-bokning.
Det finns ingen självrisk för fordran. 25000 kr gräns för veterinärutgifter i samband med en skada på ditt husdjur under tjänsten. Endast ett anspråk per bokning kan lämnas in. När kraven har uppnåtts kommer behandlingen av sjukdom eller skadan inte att täckas igen. Ytterligare kostnader för återkontroller eller uppföljningsbehandlingar ingår upp till 30 dagar efter händelsen.

Offentlig ansvarsförsäkring (även kommersiell allmän ansvarsskyldighet) - täcker djurvakten mot fordringar från tredje part:

I detta avsnitt handlar om vad som sker djurvakten blir skyldig enligt lag att betala skador på grund av kroppsskada till tredje part eller skada på egendom från tredje part.

Undantag

Tjänster

  • Tjänster bokade utanför Pawshake's hemsida eller mobilapp
  • Händelser eller skador som uppstår vid ett meet & greet. Täckning gäller endast på de bokade dagarna via Pawshake. Bokningen måste betalas och bekräftas före händelsens dag.

Skador

  • Behandling av skador som uppstår till följd av åsidosättande av yrkesplikten och / eller av brott mot Pawshakes användarvillkor
    • Till exempel att gå med djuret utan koppel i ett område där detta inte anses vara lämpligt
  • Skador på strövande katter, om katten är utanför dess ägares egendom
    • Till exempel, trafikolyckor, bråk med andra djur, nedfallande träd etc.

Behandlingar

  • Kända veterinärmedicinska tillstånd, ålderdom eller sjukdom hos gästdjuret
    • Såsom respiratoriska infektioner, urinvägs / urinblåsinfektioner, blodsjukdomar, kräkningar, diarré och andra gastrointestinala störningar
  • Kostnader relaterade till stress eller ångest, såväl som självsåriga sår som en följd av klåda eller repor på grund av allergier
  • Förebyggande tillstånd, som loppor, fästningar, mask eller andra parasitinfektioner
  • Sjukgymnastik och andra para-veterinära behandlingar, såsom massage, akupunktur etc.
  • Rasspecifika tillstånd
  • Behandling av skador orsakade av naturens handlingar
  • Långvarig veterinärvård som sträcker sig över 30 dagar från händelsens dag

Sällskapsdjur, djurpassare och djursägare

  • Skador på djurvakten och djurägaren och närstående (som familj, besökare i djurvaktens hem eller personer som följt med djurvakten på ett uppdrag)
  • Skada på personliga egendom hos antingen husdjursägaren eller husdjursvakt (t.ex. skador på personliga föremål, hem och / eller fordon och / eller städkostnader)
  • Avgifter eller kostnader som uppstår vid avbokning eller ändringar av semester eller researrangemang som ett resultat av en bokning på Pawshake
  • Resekostnader på grund av en bokning på Pawshake
    • till exempel resor till veterinären under en bokning eller medicinsk behandling för husdjuret efter bokningen. Detta inkluderar men är inte begränsat till bensin-, Uber- och taxikostnader osv
  • Emotionell stress som en följd av en bokning på Pawshake
  • Minskning i "show" -värde hos djuret som vaktas och djurvaktens egna husdjur

Vem täcks inte av Sinnesro garantin?

  • Husdjur som innan bokningen har varit involverade i en attack med ett annat djur eller människor som krävde medicinsk behandling
  • Besökande husdjur är inte täckta för skador som kan uppstå vid en Pawshake-bokning
  • Djurvakter som har dömts för brott de senaste 5 åren (exklusive trafiköverträdelser)
  • Djurvaktens egna djur

Definitioner

Rasspecifikt tillstånd betyder ett tillstånd som vanligtvis förekommer i vissa hundraser.

Pawshakedjur betyder en djurägares husdjur som har listats på den bekräftade bokningen som en del av bokningen. Varje husdjur måste ha en egen husdjursprofil.

Pawshake-bokning betyder en bokning som har blivit betald av djurägaren och bekräftad av djurvakten via Pawshake-plattform.

Känt tillstånd innebär alla skador, tillstånd och sjukdomar som husdjuret har behandlats för eller som skett före bokningen.

Förebyggande tillstånd betyder alla tillstånd som kan förebyggas genom vaccinationer eller vanlig veterinärvård.

Tredje part betyder en person som inte är en djurvakt, djurägare, en rumskompis, en familjemedlem eller en sambo av djurvakten eller djurägaren, eller någon annan som tillhandahåller djurvård åt djurvaktens vägnar.

Besökande husdjur betyder husdjur som inte ingår i en bekräftad bokning. Till exempel - djurvaktens släktingars husjur som kan vara närvarande under en bokning eller husdjur som djurvakten tar hand om utanför Pawshake (t ex om de är professionella och tar bokningar på andra sätt). Djurvaktens egna husdjur är inte ett besökande husdjur.

Djurvaktens egna husdjur betyder alla husdjur som har listats på djurvaktens profil.

Du är viktig för oss

Är du osäker på något eller har några problem? Vårt kundtjänst är här för dig och kan stödja dig på 5 olika språk. Vi pratar engelska, franska, holländska, tyska och norska.

Kontakta oss här.

  1. Hem
  2. »
  3. Pawshake-garantin
  4. »
  5. Sinnesro garanterad