Pawshake logo

Sinesro garantin

Även om det inte är troligt att du kommer att uppleva några problem med Pawshake förstår vi att ditt husdjur kan behöva skydd mot oväntade livshändelser. När du bokar genom Pawshake, täckts ditt husdjur av Pawshake's Sinnesro garanti . Din sinnesro är ovärderlig och vi uppskattar att du har valt att vara en del av vårt betrodda community. Därför ingår denna täckning gratis som en del av din bokning hos Pawshake.

Vad ska jag göra om djuret i min vård är skadat?

Inskickning av ett anspråk på sinnesro garantin

Vad ingår?

Djurägarens husdjur i djurvaktens vård som bokats via Pawshake's plattform
Veterinärkostnader som följer av transport till / från och under en Pawshake bokning av en Pawshake djurvakt.
Alla tjänster som bokats via Pawshake's hemsida, mobilapp och rapporteras till kundtjänsten. Täckning gäller de dagar som bokats via Pawshake. Bokningen måste betalas och bekräftas före händelsens dag

För att vara berättigad till Sinnesro garantin:

Bokningen måste ha bekräftats och betalats via Pawshakes webbplats eller app före händelsen
A meet & greet was arranged prior to booking start date (only required if it’s your first booking with the sitter)
Any specific agreements about the booking must have been put down in writing (for example by using our intake forms). You will need to provide the supporting documentations when making a claim.
Användaren måste lämna bevis för händelsen (dvs. foton, veterinärräkningar)
Pawshake måste meddelas inom 48 timmar efter händelsen

Garantin inkluderar

Veterinär täckning av:

  • Pawshake husdjur i djurvaktens vård

Detta avsnitt ger veterinärtäckning om en skada har uppstått under en Pawshake bokning.

Det finns ingen självrisk för fordran. 25000 kr gräns för veterinärutgifter i samband med en skada på ditt husdjur under tjänsten. Endast ett anspråk per bokning kan lämnas in. När kraven har uppnåtts kommer behandlingen av sjukdom eller skadan inte att täckas igen. Ytterligare kostnader för återkontroller eller uppföljningsbehandlingar ingår upp till 30 dagar efter händelsen.

Offentlig ansvarsförsäkring (även kommersiell allmän ansvarsskyldighet) - täcker djurvakten mot fordringar från tredje part:

I detta avsnitt handlar om vad som sker djurvakten blir skyldig enligt lag att betala skador på grund av kroppsskada till tredje part eller skada på egendom från tredje part.

Undantag

Tjänster

  • Tjänster bokade utanför Pawshake's hemsida eller mobilapp
  • Händelser eller skador som uppstår vid ett meet & greet. Täckning gäller endast på de bokade dagarna via Pawshake. Bokningen måste betalas och bekräftas före händelsens dag.

Skador

  • Behandling av skador på djurvaktens egna husdjur som inte orsakas av djuret som djurvakten tar hand om under en Pawshake bokning
  • Behandling av skador som uppstår till följd av åsidosättande av yrkesplikten och / eller av brott mot Pawshakes användarvillkor
    • Till exempel att gå med djuret utan koppel i ett område där detta inte anses vara lämpligt
  • Skador på strövande katter, om katten är utanför dess ägares egendom
    • Till exempel, trafikolyckor, bråk med andra djur, nedfallande träd etc.

Behandlingar

  • Förevarande veterinärmedicinska tillstånd, ålderdom eller sjukdom hos gästdjuret
    • Såsom respiratoriska infektioner, urinvägs / urinblåsinfektioner, blodsjukdomar, kräkningar, diarré och andra gastrointestinala störningar
  • Costs related to stress or anxiety, as well as self-inflicted wounds as a consequence of itching or scratching due to allergies
  • Förebyggande tillstånd, som loppor, fästningar, mask eller andra parasitinfektioner
  • Sjukgymnastik och andra para-veterinära behandlingar, såsom massage, akupunktur etc.
  • Rasspecifika tillstånd
  • Behandling av skador orsakade av naturens handlingar
  • Långvarig veterinärvård som sträcker sig över 30 dagar från händelsens dag

Pet, pet sitter and pet owner

  • Skador på djurvakten och djurägaren och närstående (som familj, besökare i djurvaktens hem eller personer som följt med djurvakten på ett uppdrag)
  • Damage to personal property of either the pet owner or pet sitter (such as damage to personal items, home and/or vehicles and/or cleaning costs)
  • Avgifter eller kostnader som uppstår vid avbokning eller ändringar av semester eller researrangemang som ett resultat av en bokning på Pawshake
  • Resekostnader på grund av en bokning på Pawshake
    • for example trips to the vet during a booking or follow-up medical treatment for the pet after the booking. This includes but is not limited to petrol, Uber and taxi costs, etc
  • Emotionell stress som en följd av en bokning på Pawshake
  • Minskning i "show" -värde hos djuret som vaktas och djurvaktens egna husdjur

Vem täcks inte av Sinnesro garantin?

  • Husdjur som innan bokningen har varit involverade i en attack med ett annat djur eller människor som krävde medicinsk behandling
  • Besökande husdjur är inte täckta för skador som kan uppstå vid en Pawshake bokning
  • Djurvakter som har dömts för brott de senaste 5 åren (exklusive trafiköverträdelser)
  • Djurvaktens egna djur

Definitioner

Rasspecifikt tillstånd betyder ett tillstånd som vanligtvis förekommer i vissa hundraser.

Pawshakedjur betyder en djurägares husdjur som har listats på den bekräftade bokningen som en del av bokningen. Varje husdjur måste ha en egen husdjursprofil.

Pawshake bokning betyder en bokning som har blivit betald av djurägaren och bekräftad av djurvakten via Pawshakes plattform.

Förevarande tillstånd betyder alla skador, tillstånd och sjukdomar som husdjuret har behandlats för före bokningen.

Förebyggande tillstånd betyder alla tillstånd som kan förebyggas genom vaccinationer eller vanlig veterinärvård.

Tredje part betyder en person som inte är en djurvakt, djurägare, en rumskompis, en familjemedlem eller en sambo av djurvakten eller djurägaren, eller någon annan som tillhandahåller djurvård åt djurvaktens vägnar.

Besökande husdjur betyder husdjur som inte ingår i en bekräftad bokning. Till exempel - djurvaktens släktingars husjur som kan vara närvarande under en bokning eller husdjur som djurvakten tar hand om utanför Pawshake (t ex om de är professionella och tar bokningar på andra sätt). Djurvaktens egna husdjur är inte ett besökande husdjur.

Djurvaktens egna husdjur betyder alla husdjur som har listats på djurvaktens profil.

Du är viktig för oss

Är du osäker på något eller har några problem? Vårt kundtjänst är här för dig och kan stödja dig på 5 olika språk. Vi pratar engelska, franska, holländska, tyska och norska.

Kontakta oss här.

  1. Hem
  2. »
  3. Pawshake's garantin
  4. »
  5. Sinesro garantin